Tips cara kurus turunkan berat badan

Tips cara kurus turunkan berat badan. Saya rasa keyword ini paling sesuai digunakan bagi menggambarkan tips cara kurus turunkan berat badan. Disini saya akan share macam mana tips cara kurus turunkan berat badan supaya kehidupan kita lebih bermakna dan bahagia disamping orang tersayang.

Rasa sakit hati kan, setelah cuba pelbagai cara dan senaman namun berat badan masih belum berkurang? Tanpa disedari ini mungkin kerana bentuk badan berbeza memerlukan tumpuan senaman dan diet berbeza. Kali ini kami senaraikan amalan senaman yang sesuai untuk bahagian badan bermasalah, mengikut jenis bentuk badan anda! Jom kita tengok tips cara kurus turunkan berat badan.

Tips cara kurus turunkan berat badan

Bagi mereka yang miliki badan berbentuk “Pear”

Bentuk badan “Pear” miliki bahagian punggung dan paha lebih besar. Misalnya seperti diva antarabangsa Beyonce dan Rihanna.

Senaman yang wajar dilakukan:

Amalkan senaman yang meningkatkan metabolisma dan bakar kalori seperti berlari. Cuba angkat berat untuk lengan dan bahu bagi seimbangkan potongan badan anda yang asalnya lebih lebar di bahagian punggung. Bagi tone bahagian kaki, amalkan lunge dan squat. Senaman lain hanya akan membesarkan lagi kaki anda.

Bagi mereka yang miliki badan berbentuk Epal

Masalah utama bagi mereka yang miliki bentuk badan epal adalah lengan yang besar. Mereka miliki bahagian atas badan yang lebih lebar, tetapi kaki yang cantik dan kurus. Contoh terbaik adalah Catherine Zeta Jones.

Senaman yang wajar dilakukan:

Amalkan senaman kardio dan cuba angkat berat untuk bahagian kaki bagi seimbangkan bentuk badan anda. Jom tengok lagi tips cara kurus turunkan berat badan.

Bagi mereka yang miliki badan berbentuk “hourglass”

Bentuk badan idaman kebanyakan jejaka namun tidak berapa diinginkan kaum Hawa. Mereka yang miliki bentuk badan Hourglass miliki dada dan punggung lebih terbentuk manakala pinggang yang ramping. Bentuk badan ini juga harus menjaga permakanan kerana mudah untuk naik berat. Contoh terbaik adalah Kim Kardashian dan Marilyn Monroe.

Senaman yang wajar dilakukan:

Amalkan senaman yang tumpukan kepada seluruh badan seperti berlari dan kardio.

Bagi mereka yang miliki badan Tubular

Inilah bentuk badan idaman kebanyakan wanita. Semulajadi kurus. Namun ada kalanya nampak terlalu kurus, kerana badan seolah seperti papan, dada kecil dan tidak berpunggung. Contohnya seperti kebanyakan peragawati, termasuklah Cara Delevigne.

Senaman yang wajar dilakukan:

Tingkatkan pengambilan kalori untuk bina otot. Cuba aneka jenis senaman untuk seluruh badan tetapi jangan terlalu leka dengan senaman kardio kerana ini akan mengecilkan lagi badan anda. Anda nak lagi tips cara kurus turunkan berat badan? Cari je kat dunia maya ni hehe...

Source and citation:
http://health.mylaunchpad.com.my/fitness-exercise/article/articleid/421495/cara-kurus-mengikut-bentuk-badan

Anda mungkin menyukai:

Cara dan rawatan menghilangkan jerawat dengan mudah dan cepat
Tips dan cara merawat luka
Tips cara kurus turunkan berat badan

Women: Avoid Eating Fruit

This is a tip that goes for men as well, of course, but eating fruit is a more common obstacle for women trying to lose weight.
This advice is controversial as fruit has an almost magical health aura today. People may believe that fruit is nutritious but unfortunately fruit contains a lot of sugar – around 10% by weight (the rest is mostly water). Just taste an orange or a grape. Sweet, right?
Five servings of fruit per day is equivalent to the amount of sugar in 16 ounces of soda (500 ml). Contrary to what many people believe the sugar is more or less identical (about 50% glucose, 50% fructose).

1 comment: